O nouă propunere legislativă depusă la Senat propune modificarea și completarea Codului rutier mărind numărul de ore de pregătire în cadrul școlilor de șoferi. Una dintre cele mai radicale modificări propuse este aceea a interzicerii dreptului de a conduce mașini cu mai mult de 100 cai putere (CP) tinerilor de până în 21 de ani și celor care au permis categoria B de mai puțin de un an.
Reporterii Replica au contactat un reprezentant al unei școli de șoferi din Constanța pentru a afla beneficiile noilor schimbări legislative, și cum vor influența acestea traficul de pe șoselele din România.
Eu văd un lucru bun să se impună o astfel de limitare a cailor putere.
Pe masa Senatului este o nouă propunere legislativă care vizează completarea Codului rutier. România este pe primul loc în Europa la numărul de accidente rutiere. Potrivit Institutului Național de Statistică, pe drumurile patriei au loc, zilnic, peste 70 de accidente. Multe din aceste accidente sunt făcute și de către șoferi începători, care, fără prea multă experiență, se suie la volanul bolizilor pentru a vedea „ce le poate pielea”.
Reporterii Replica au contactat un reprezentant al unei școli de șoferi pentru a vedea ce fel vor influența lucrurile noile modificări ale codului rutier:
„Eu văd un lucru bun să se impună o astfel de limitare a cailor putere. Este un lucru bun această modificare. El face cu mine școala, pe perioada școlii rulează cam o mie de km, viteze nu excesive, pentru că nu avem unde, chiar dacă ieșim în afara localității avem limite de viteză ca școală și ca începător, iar când te duci acasă și iei mașina de 300 de cai putere și ai adrenalină maximă, nu este în regulă.
La școală avem până în 110 cai putere. Este un lucru bun, un an de zile până se rutinează, până prinde experiență, nu poți să-i dai unui tânăr o mașină de 300 de cai putere și el să nu aibă experiență, pentru că tendința este să vadă ce poate mașina.”
„Noi trebuia să ducem muncă de lămurire cu clienții”
De asemenea, inițiatorii propun majorarea numărului minim de ore de pregătire teoretică și practică pentru obținerea permisului de conducere pentru categoria B, de la 20 la 25 de ore, pentru componenta teoretică, respectiv de la 35 la 45 de ore, pentru cea practică:
„Și această măsură este binevenită, pentru că, la cum predăm noi la sală, simțim că timpul este limitat. Este bine să se mărească cursurile. Legat de conducere, noi cerusem 50 de ore de pregătire practică, dar și 45 de ore este bine. La cerințele din ziua de azi, cu examenele și traficul care este, 35 nu era deloc în regulă.
Noi trebuia să ducem muncă de lămurire cu clienții, că mai au nevoie de pregătire, oamenii interpretau ca și cum voiam să le luăm banii. Pentru o ședință suplimentară, de 50 de minute, noi percepem un tarif de 90 de lei.
O să se mărească în acest fel și prețul școlii de șoferi, se mărește volumul de muncă. Eu, ca să asigur o normă de muncă la un instructor, îi înscriam undeva la 5-6 clienți pe lună, acum, dacă se măresc numărul de ore, nu o să-i pot pune mai mult de 4 clienți”, a transmis reprezentantul școlii de șoferi.
Director: Nicolae Comandatu
SURSA: replicaonline.ro