Noutati

Scoala de soferi Drive School noutati

Scoala de soferi 2018: Ce capcane sa eviti. Care sunt documentele de care ai nevoie

Scoala de soferi: Daca vrei sa obtii permisul auto atunci primul pas este inscrierea la o scoala de soferi unde vei invata atat legislatia rutiera cat si cum sa stapanesti automobilul. In functie de abilitatile pedagogice ale instructorului auto si cat de usor vei putea deprinde conducerea autovehiculului, la finalul celor 30 de ore practice, cu putin noroc, vei putea obtine permisul dorit. Tocmai de aceea, este atat de important instructorul cu care vei porni pe acest drum. Important nu este doar ca el sa fie un sofer bun ci sa stie cum sa-ti transmita si tie cunostintele lui practice pentru a avea vreo sansa sa obtii plasticului roz mult ravnit. Concluzia: atentie la scoala de soferi aleasa si la intructor pentru ca de aceste doua decizii depinde, pana la urma, daca tu iti vei atinge sau nu obiectivul, adica sa-ti schimbi statutul din pieton in sofer. Asadar, fa-ti timp si incepe documentarea. Si unde o poti face mai bine decat direct la sursa (site-ul autoritatilor abilitate) DRPCIV (Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor). Aici gasesti o scoala de soferi foarte serioasa din Bucuresti.

Scoala de soferi Drive School sfaturi utile

 

Read More

Carnetul de conducere, condiţionat de starea de sănătate. Ordinul ministerial care schimbă regulile pentru cardiaci şi bolnavii de diabet

Începând de la 1 ianuarie, persoanele care suferă de afecţiuni cardiace sau de diabet vor putea obţine mai greu eliberara şi reînnoirea permisului de conducere, reiese dintr-un ordin de ministru, la cererea unei directive europene din anul 2016, potrivit Ministerului Sănătăţii (MS).

Scoala de soferi , analize 2018

„O directivă europeană din 2016 a hotărât la toate statele membre U.E. să includă mai multe restricţii cu privire la bolile din cauza cărora este pusă în pericol atât viaţa conducătorului, cât şi cea a celorlalţi prticipanţi la trafic, iar aici vorbim despre afecţiunile cardiovasculare sau la diabet zaharat. De exemplu, pentru reînoirea carnetului, conducătur are nevoie de recomandarea medicului specialist curant.

Aceste modificări au fost puse în dezbatere publică şi ordinul de ministru a fost semnat pentru că până la sfârşitul lui 2017 trebuie să ne aliniem acestei decizii, altfel risăm amenzi”, a declarat, pentru Mediafax, purtătorul de cuvânt al ministerului Sănătăţii, Oana Grigore. Ce conţine ordinul ministerial Potrivit ordinului de ministru semnat de Florian Bodog, „afecţiunile cardiovasculare pot determina o alterare bruscă a funcţiilor cerebrale, care constituie un pericol pentru siguranţa rutieră, reprezentând un motiv pentru interzicerea, cu titlu temporar sau permanent, a conducerii unui autovehicul”.

În cazul mai multor astfel de afecţiuni, precum bradiaritmii, tahiaritmii supraventriculare şi ventriculare, simptome de angină, implantare sau înlocuire a unui stimulator cardiac permanent, pierdere tranzitorie a stării de conştienţă şi a tonusului postural sau sindrom coronarian acut, viitorilor şoferi sau conducătorilor auto le pot fi eliberate sau reînnoite permisele de conducere auto numai după ce afecţiunea în cauză a fost efectiv tratată şi sub rezerva avizului eliberat de medicul de specialitate cardiologie şi, după caz, prin efectuarea unui control medical periodic. Lista bolilor în cazul cărora nu se poate elibera permisul De asemenea, ordinul precizează că pentru boli aşa cum sunt implantarea unui defibrilator, boli vasculare periferice, insuficienţă cardiacă sau cardiopatie valvulară însoţită de regurgitare aortică, candidaţilor sau conducătorilor auto nu li se pot elibera sau reînnoi permisele de conducere.

„Permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite în cazuri excepţionale, cu condiţia ca solicitarea respectivă să fie justificată corespunzător printr-un aviz cardiologic şi să facă obiectul unui control medical periodic care să garanteze că persoana în cauză este în continuare capabilă să conducă autovehiculul în siguranţă, ţinând seama de efectele afecţiunii respective”, reiese din ordinul de ministru. Potrivit documentului, un candidat sau un conducător auto care suferă de diabet zaharat şi care urmează un tratament medicamentos cu risc de inducere a hipoglicemiei trebuie să demonstreze că înţelege riscurile hipoglicemiei şi că este capabil să ţină sub control aceste episoade. Nu se eliberează şi nu se reînnoiesc permisele de conducere auto în cazul solicitanţilor sau conducătorilor auto care nu au primit informaţii referitoare la aceste riscuri şi nu sunt deplin conştienţi de implicaţiile hipoglicemiei.

„În cazul în care un candidat sau un conducător auto cu diabet zaharat urmează un tratament medicamentos, eliberarea sau reînnoirea permiselor se efectuează numai pe baza avizului medicului diabetolog şi, după caz, pe baza unor controale medicale periodice efectuate la intervale de maxim 5 ani; nu se eliberează şi nu se reînnoiesc permisele de conducere în cazul candidaţilor sau conducătorilor auto cu hipoglicemie cronică gravă decât dacă solicitările sunt susţinute de un aviz al medicului diabetolog şi de efectuarea unor controale medicale periodice; în cazul hipoglicemiilor cronice grave în timpul orelor de activitate, permisul de conducere auto se eliberează sau se reînnoieşte numai după ce au trecut 3 luni de la cel mai recent episod”, se arată în documentul ministerului Sănătăţii.

Sursa: adev.ro/p1vufb

Util pentru șoferii începători

9 secrete pe care nu ți le spune nimeni la școala de șoferi și care te vor face să te simți mai sigur în trafic

 

Pentru a obține permisul de conducere trebuie să reții câteva reguli, să știi cum să te comporți în trafic și să respecți legislația în ceea ce privește traficul rutier. Din păcate, multe dintre acestea se uită chiar la prima experiență de a conduce de sine stătător. Îți prezentăm câteva trucuri, care te vor face să fii mult mai sigur la volan.

1. Poziționarea corectă a oglinzilor retrovizoare

 

Dacă oglinzile retrovizoare nu vor fi poziționate corect, nu vei putea să urmărești o parte din drum. Pentru a evita zonele oarbe, reglează oglinzile așa încât să vezi tot drumul din spate și, respectiv, și mașina care se deplasează după tine.

2. Obișnuiește-te cu mașina

Dacă ai primit recent permisul sau ai avut un automobil de alte dimensiuni, trebuie să înveți să-i simți dimensiunile. Fă următorul exercițiu: pune pe carosabil o sticlă din plastic fără capac și încearcă să mergi peste ea (sunetul sticlei îți va da de înțeles dacă ai reușit sau nu). Această abilitate te va ajuta să te obișnuiești mai repede cu mașina.

 

3. Parcarea ideală

În cazul parcării perpendiculare, pentru a evita impactul barei de protecție cu trotuarul trebuie să te orientezi cu ajutorul oglinzilor: marginea de jos a oglinzii trebuie să coincidă cu marginea trotuarului.

În cazul parcării paralele, pentru a evita coliziunea roților de bordură, atașează la baza parbrizului din față o bucată de bandă adezivă așa încât aceasta să coincidă cu linia trotuarului.

 

4. Parcurgerea corectă o unei băltoace

Dacă în fața ta este o băltoacă, înainte de ajunge în ea trebuie să reduci din viteză, dar nicidecum în timp ce mergi prin ea. Dacă ai ajuns în apă cu o viteză prea mare există riscul că aceasta va nimeri în motor și automobilul se va opri. Plus la toate apare și riscul acvaplanării, ceea ce va face automobilul imposibil de condus. Atunci când mergi prin băltoacă nu trebuie să frânezi brusc, apasă frâna de câteva ori, pentru că frecarea mecanică duce la ridicarea temperaturii și astfel va usca apa.

5. Urmăriți manevrele mijloacelor înalte de transport 

Nu te limita doar la ținerea în vizor a automobilelor din fața ta. Uită-te și la mijloacele de transport de tip autobus sau camion. Șoferii acestora văd mai bine drumul și pot afla motivele blocajelor în trafic. Astfel, în dependență de ei îți poți găsi și tu o bandă avantajoasă.

6. Reglează corect oglinda retrovizoare

Nu toți șoferii știu că oglinzile retrovizoare pot fi poziționate în 2 regimuri: de zi și de noapte. Astfel, poziția de noapte te ajută să eviți farurile orbitoare ale mașinilor din trafic.

7. Folosirea frânei de mână

Proaspeții șoferi știu regula potrivit căreia orice parcare trebuie să finalizeze cu tragerea frânei de mână. Pe timp de iarnă însă există probabilitatea ca aceasta să înghețe, de aceea am putea să ne limităm doar la regimul Parking, în cazul cutiei automate și la punerea în viteză, în cazul cutiei manuale.

8. Dacă mașina din față încetinește

Dacă te afli pe un carosabil cu mai multe benzi și ai posibilitatea să faci o depășire, ține minte următoarea regulă. În caz că automobilul din față reduce din viteză, nu te grăbi să-l depășești. S-ar putea ca motivul acestei încetiniri să fie un pieton ce traversează drumul, un animal sau orice altceva. Astfel, o depășire în acest moment poate prezenta pericole.

9. Nu întoarce volanul din timp când ești în așteptarea unei cotituri

Atunci când urmează să virezi într-o parte, dar ești pe loc, ți se pare normal să întorci volanul în direcția dorită din timp. Însă așa nu se recomandă să faci, deoarece există riscul unui accident. De exemplu, în caz că vei fi lovit neașteptat din spate, vei fi aruncat pe contrasens. De aceea, așteaptă să întorci volanul strict înainte de parcurgerea cotiturii.

DIRECTOR: Nicu Comandatu

Sursa: http://eustiu.com

Tuningul care a pus pe jar politia germana!!!

Tuningul care a pus pe jar politia germana. Autoritatile au trimis trei echipaje dupa acest BMW X6

Munca bavarezilor de la BMW nu l-a satisfacut pe deplin pe acest posesor de X6, asa ca omul nostru a inceput la un moment dat sa caute diverse solutii pentru ‘imbunatatirea’ retetei originale.

A renuntat rapid la ideea de a investi in noi spoilere si alte modificari majore, insa i-a suras gandul de a veni cu o folie peste albul caroseriei in cinci portiere.

Numai ca, spre deosebire alte persoane care au optat pentru un tratament similar, posesorul acestui BMW X6 s-a oprit in dreptul unor stickere… usor atipice.

Pe scurt, omul nostru s-a gandit ca o folie care aduce cu niste pete de sange ar fi perfecte pentru ca automobilul lui sa aterizeze de fiecare data in centrul atentiei.

Intamplarea face ca un taximetrist sa nu fi prins gluma, astfel ca in secunda urmatoare observarii masinii bavareze in trafic a sunat de urgenta la politie.

Alertate de apelul disperat primit, autoritatile au trimis nu mai putin de trei echipaje pentru a-l lua la intrebari pe soferul respectivului BMW X6.

Dupa ce au studiat atenti ‘sangele’ de pe caroseria automobilului in cauza si au vazut ca nu este vorba despre nicio crima, politistii au disparut de la fata locului.

Nu inainte insa de a declara pentru publicatia germana Bild ca posesorul masinii in cauza nu a incalcat nicio lege, iar „prostul gust nu reprezinta o infractiune.”

Sursa: www.4tuning.ro

Cum îţi poţi preschimba permisul auto străin cu unul românesc?

Cum îţi poţi preschimba permisul auto străin cu unul românesc?

Actul normativ care reglementează preschimbarea permiselor auto străine cu documente similare româneşti este Ordinul MAI nr. 163/2011.
Preschimbarea se face la cerere şi aceasta poate fi solicitată de persoanele care au domiciliul, reşedinţa sau rezidenţa normală în România.
Potrivit Ordinului nr. 163/2011, autoritatea competentă care poate face preschimbarea permiselor auto străine cu unele româneşti este, după caz:
• serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituţiei prefectului pe a cărui rază teritorială îşi are solicitantul domiciliul/reşedinţa/rezidenţa normală;
• serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituţiei prefectului pe a cărui rază teritorială se află instituţia de învăţământ (pentru cetăţenii statelor membre aflaţi la studii în România pentru o perioadă de cel puţin şase luni).

PRESCHIMBARE CU SAU FĂRĂ SUSŢINEREA UNUI EXAMEN/TEST?

 

Permisele auto străine pot fi preschimbate fără susţinerea unui examen/test. Însă această prevedere se aplică în cazul:
• statelor membre prevăzute în anexa nr. 1 a Ordinului nr. 163/2011;• statelor membre ale Convenţiei asupra circulaţiei rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 şi ratificată de România prin Decretul nr. 318/1980, cu excepţia celor menţionate la lit. a), prevăzute în anexa nr. 2 a Ordinului nr. 163/2011;

• statelor prevăzute în anexa nr. 3 a Ordinului nr. 163/2011.

ACTE NECESARE

 

Actele care trebuie depuse personal la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent în vederea preschimbării sunt:
• cererea de preschimbare;• fişa deţinătorului (.pdf) permisului de conducere + o fotografie color 3x4cm/4x5cm;

• permisul de conducere eliberat de autorităţile străine (original + traducerea legalizată în limba română a acestuia);

• documentul de identitate al solicitantului (original + copie). Acesta poate fi:

– paşaportul, certificatul de înregistrare, permisul de şedere, cartea de rezidenţă în Romania, în cazul cetăţenilor străini;
– cartea de identitate provizorie, buletinul sau cartea de identitate, în cazul cetăţenilor români.

• fişa medicală (eliberată de o unitate medicală autorizată) care să conţină categoriile pentru care solicitantul e apt să conducă autovehicule (original + copie);

• certificatul de cazier judiciar;

• declaraţia notarială (.doc) pe propria răspundere a solicitantului din care să rezulte că:

– permisul auto depus spre preschimbare e autentic;
– titularul permisului nu are rezidenţa normală pe teritoriul altui stat membru*;

– titularul nu posedă alt permis de conducere naţional românesc/străin sau un duplicat al acestuia;
– nu a declarat pierderea/furtul acestuia la organele emitente/alte autorităţi în vederea eliberării unui nou document;
– nu i-a fost adusă la cunoştinţă anularea permisului de conducere/a dreptului de a conduce ori suspendarea/restricţionarea exercitării acestui drept.

• dovada plăţii contravalorii permisului (68 de lei).

În cazul persoanelor care nu se pot prezenta personal, cererea şi documentele pot fi depuse prin mandatar, cu procură specială. Procura trebuie să fie autentificată în ţară de către un notar public sau în străinătate de către misiunile diplomatice/oficiile consulare.Preschimbarea se face în cel mult 30 de zile, însă dacă este nevoie de verificări suplimentare, poate dura mai mult.

Schimbarea permisului auto – în ce cazuri NU este necesară fişa medicală?

Schimbarea permisului auto – în ce cazuri NU este necesară fişa medicală?

Permisul de conducere este eliberat după obţinerea calificativului “Admis” la examenul auto sau la cerere – atunci când se solicită eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă sau a unui duplicat.
Eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă sau a unui duplicat poate fi solicitată la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.
Fişa medicală este obligatorie doar în cazul în care se solicită eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă, indiferent dacă solicitarea se face înainte sau după data expirării permisului.
Cazurile în care nu este necesară fişa medicală sunt cele în care se solicită eliberarea unui duplicat:
 când permisul a fost pierdut;
 când permisul a fost furat;
 când permisul s-a deteriorat;
 dacă titularul permisului şi-a schimbat numele.
În aceste cazuri, pentru eliberarea unui duplicat este nevoie de următoarele:
• actul de identitate al titularului (original + copie) (Notă: Originalul se restituie pe loc);
• dovada plăţii contravalorii permisului de conducere – 68 de lei (se achită la orice unitate CEC);
• permisul de conducere (atunci când este vorba de deteriorarea permisului sau de schimbarea numelui titularului);
• două fotografii color ale titularului, în format 35 x 38,5 mm, de dată recentă (atunci când solicitantul îşi depune cererea la alt serviciu public comunitar decât cel de domiciliu).
Duplicatul va avea aceeaşi valabilitate pe care o avea permisul înlocuit.
Eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă sau a unui duplicat se face fără susţinerea unui nou examen auto.

Notă: La eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate, lista actelor necesare este aceeaşi de mai sus, dar se adaugă şi fişa medicală.

De vineri, examenul auto va fi înregistrat video şi audio

De vineri, examenul auto va fi înregistrat video şi audio

 

UPDATE De mâine, examenul auto se desfășoară în condiții noi. Ce trebuie să faci pentru a obține permisul?

Persoanele care vor să capete dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice din România trebuie să susțină examenul pentru obținerea permisului auto, care constă într-o probă teoretică și una practică.

„Dreptul de a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai pe drumurile publice îl are numai persoana care posedă permis de conducere valabil, corespunzător categoriei din care face parte vehiculul respectiv, sau dovada înlocuitoare a acestuia cu drept de circulație”, prevede Codul rutier. Însă înainte de a putea susține efectiv examenul auto, candidații trebuie să fie evaluați psihologic și medical și să urmeze, în cadrul unei școli de șoferi, cursuri de pregătire teoretică și practică.

Spre deosebire de regulile aplicabile până astăzi, cele două probe ale examenului vor fi filmate începând de mâine, potrivit unor reglementări care vor intra în vigoare la un an de la momentul stabilirii lor prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 41/2016.

Mai exact, în Codul rutier va apărea o prevedere ce va stabili că, „pentru asigurarea și verificarea legalității examenului de obținere a permisului de conducere, modul de desfășurare a probei teoretice se înregistrează video, iar în cazul probei practice atât video, cât și audio, cu sisteme tehnice de monitorizare. Pentru proba practică, sistemele tehnice de monitorizare se instalează pe autovehiculele folosite la susținerea probei practice”.

Totuși, va exista și o excepție pentru motociclete, tricicluri cu motor și mopede, adică vehiculele din categoriile AM, A, A1 și A2. În cazul acestora nu se vor face înregistrări audio-video la proba practică.

Susținerea examenului se poate face în termen de un an de la absolvirea cursurilor de pregătire teoretică și practică, potrivit procedurii de examinare stabilite prin Ordinul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) nr. 268/2010. Concret, persoanele care trec cu succes de proba teoretică pot susține proba practică de mai multe ori, în cazul în care o pică, în perioada de valabilitate a cursurilor absolvite. În acest sens, candidații sunt nevoiți să achite taxa de examinare și să facă cel puțin încă șase ore suplimentare de pregătire practică. Înainte de 5 octombrie 2015, cei picați la proba practică erau nevoiți să susțină din nou proba teoretică.

„Calificativul «admis» la proba teoretică permite susținerea probei practice în perioada de valabilitate a cursului de pregătire teoretică și practică (…). Candidații declarați «respins» la proba practică pot fi programați pentru susținerea unei noi probe după o perioadă de cel puțin 15 zile, cu achitarea taxei de examinare și prezentarea dovezii care atestă efectuarea a cel puțin șase ore suplimentare de pregătire practică într-o școală de conducători auto autorizată”, dispune ordinul de ministru.

În același timp, candidații care nu se prezintă la proba practică pot să ceară o nouă programare oricând în perioada de valabilitate a cursului de pregătire. Dacă trece un an de la absolvirea cursului, susținerea examenului auto este condiționată de efectuarea unui nou curs de pregătire.

În altă ordine de idei, cei care pică proba teoretică pot să susțină o noua examinare după cel puțin 15 zile de la respingere, cu achitarea taxei aferente.

Ce trebuie să conțină dosarul de examinare

La momentul verificării dosarului de examinare și la susținerea probelor, candidatii trebuie să aibă vârsta minimă necesară (de exemplu, 18 ani în cazul categoriei B), să fie apți din punct de vedere medical și să dovedească pregătirea teoretică și practică în cadrul unei școli de șoferi.

Dosarul de examinare trebuie să includă, conform Ordinului MAI nr. 268/2010, următoarele documente:

  • o cerere-tip semnată de candidat, în care se consemnează și declarația pe propria răspundere a acestuia din care să rezulte, în principiu, că locuiește în mod obișnuit în România sau că revine periodic la o adresă din țară;
  • fișa de școlarizare emisă de școala de șoferi în cadrul căreia candidatul a absolvit cursurile de pregătire teoretică și practică, în care se consemnează și avizul medical „apt pentru conducerea autovehiculelor din grupa …”, corespunzător categoriei pentru care se solicită examinarea;
  • extrasul de pe cazierul judiciar în termenul de valabilitate;
  • dovada de plată a contravalorii permisului de conducere.

„Examinarea se efectuează după îndeplinirea formalităților necesare, la sediul serviciului public comunitar competent, constând în: verificarea dosarului de examen, preluarea imaginii faciale și înregistrarea în aplicația informatică de examinare”, scrie în ordinul amintit. Proba teoretică și proba practică sunt susținute succesiv, în zile diferite.

Susținerea probei teoretice

În cazul probei teoretice, este folosită o aplicație informatică la care accesul este permis în baza unui bon de ordine cu un cod de bare. Acesta este înmânat candidaților la intrarea în sala de examen.

Proba se susține în limba română, însă cetățenii care aparțin minorităților naționale pot cere susținerea în limba maternă. „În cazul străinilor, al cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene, altele decât România, al cetățenilor statelor membre ale Spațiului Economic European și al cetățenilor Confederației Elvețiene, proba teoretică se poate susține, la cerere, în limbile engleză, franceză sau germană”, prevede Ordinul MAI nr. 268/2010.

Testul are un număr diferențiat de întrebări particularizate pentru fiecare categorie. Numărul de răspunsuri corecte necesare și timpul de soluționare diferă, de asemenea, în funcție de categorie. De exemplu, pentru categoria B (autoturisme), testul are 26 de întrebări, durează maximum 30 de minute și candidatul are nevoie de minimum 22 de răspunsuri corecte. Pentru categoria A (motociclete), testul are 20 de întrebări, durează maximum 20 de minute și candidatul are nevoie de minimum 17 răspunsuri corecte.

În principal, testele cuprind noțiuni generale referitoare la dispozițiile legale în materie de circulație rutieră, șofer, drum, ceilalți participanți la trafic, precauțiile de luat la părăsirea vehiculului și elementele de siguranță ale vehiculului.

„Testul este generat de sistemul informatic (…), fiecare întrebare prezentând 3 variante de răspuns. Întrebările pot avea unul, două sau trei răspunsuri corecte. Candidatul poate răspunde la fiecare întrebare afișată în ordinea apariției acestora sau poate amâna răspunsurile, revenind ulterior asupra lor. Examenul întrerupt datorită unor defecțiuni tehnice se reia de îndată ce au fost înlăturate cauzele acestora. Evaluarea răspunsurilor se aduce la cunoștința candidatului în mod direct, prin afișarea în timp real pe ecranul de examinare a rezultatului general și a calificativului final. Pe ecran este afișat și contorul de timp”, este punctat în document.

Atenție! Persoanele admise la proba teoretică se programează apoi pentru susținerea probei practice în limita locurilor disponibile și în ordinea solicitării.

Susținerea probei practice

În ceea ce privește proba practică, aceasta poate fi susținută atât în localitate, cât și în afara acesteia, în timpul zilei sau după lăsarea serii. Prin intermediul traseului se urmărește parcurgerea acestuia în condiții diferite de trafic.

„În cazul apariției unei defecțiuni tehnice, desfășurarea probei practice se întrerupe, examinatorul consemnând, la rubrica «Mențiuni» din anexa la testul de examen, ora și punctajul de penalizare acumulat de candidat pe timpul conducerii autovehiculului. Proba practică se reia odată cu înlocuirea autovehiculului, iar examenul continuă până la îndeplinirea cerințelor probei pentru categoria respectivă”, este menționat în Ordinul MAI nr. 268/2010. Totodată, este adăugat că întreruperea probei se mai poate face dacă apar condiții meteo nefavorabile.

Localitatea în care este susținută proba practică trebuie să permită parcurgerea unor trasee pe diferite categorii de drumuri, care să includă intersecții și joncțiuni, intersecții cu sens giratoriu, treceri la nivel cu calea ferată, stații de autobuz/tramvai, treceri de pietoni, urcarea rampelor, coborârea pantelor, zone circulate intens cu cel puțin două benzi pe sens, piețe aglomerate, zone cu șiruri de mașini parcate. Pe deasupra, circulația trebuie să fie reglementată prin semafoare, indicatoare și/sau marcaje rutiere.

Traseele sunt stabilite de poliție și sunt, de obicei, altele decât cele pe care candidații le-au folosit la școala de șoferi. Acestea trebuie să permită examinatorului să aprecieze deprinderile și aptitudinile necesare pentru conducerea în siguranță a unui autovehicul.

Atenție! În funcție de categorie, proba practică poate fi susținută pe traseu (autoturismele, de exemplu), în poligon (mopedele) sau în ambele (motocicletele).

În cazul candidaților pentru permisul de categoria B, la proba practică sunt supuse testării, printre altele:

  • pregătirea și controlul autovehiculului din punctul de vedere al siguranței circulației (controlarea anvelopelor, reglarea scaunelor și a oglinzilor, eliberarea frânei de ajutor etc.);
  • manevrele speciale care trebuie testate în legătură cu siguranța circulației (mers înapoi, întoarcere, parcare etc.);
  • comportamentul în trafic (abordarea curbelor, plecarea de pe loc, circularea pe drumuri în rampă/pantă, schimbarea direcției, depășirea altor vehicule etc.).

Important! Examinatorii sunt obligați ca, în timpul probei practice, să explice clardesfășurarea probei și să comunice din timp traseul de parcurs. De asemenea, aceștia nu trebuie să indice candidaților efectuarea unor manevre prin care s-ar încălca regulile de circulație sau semnalizarea rutieră.

DIRECTOR: Nicu Comandatu

SURSA: http://www.avocatnet.ro

Mulţi şoferi nu cunosc semnificaţia semaforului intermitent de dreapta. Tupeiştii abuzează ilegal de claxoane…

Circulaţia rutieră în oraşele mari este mult îngreunată şi de şoferii care pur şi simplu nu ştiu să conducă. Astăzi vorbim despre semaforul intermitent de dreapta. Există numeroase situaţii în care, necunoscând legislaţia, mai mult încurcă. Apoi, mai există şi categoria tupeiştilor la volan, a celor care nu au răbdare şi nici înţelegere faţă de cei care circulă regulamentar.    Un caz des întâlnit în care mulţi şoferii nu ştiu ce trebuie să facă este cel în care întâlnesc semaforul intermitent de dreapta. Acest semafor le dă dreptul să pătrundă în intersecţie, chiar dacă semaforul principal arată culoarea roşie. Cu condiţia însă ca banda să fie liberă. De cele mai multe ori însă, cei care se opresc în faţa semaforului intermitent, aşteptând verde pentru a se deplasa înainte, sunt claxonaţi, înjuraţi, atenţionaţi de cei din spate.    Nicolae Istrat, fost angajat al Poliţiei Rutiere Timiş, ieşit la pensie, membru în comisia de examinare a celor care dau examene pentru permis auto, ne-a explicat ce rol are acest semafor intermitent şi cum se circulă corect. „Semaforul intermitent, care este montat în intersecţii, reprezentat printr-o săgeată şi o lumină de culoare verde, este un semafor adiţional. Semaforizarea de bază este compusă din semaforul care are culorile roşu, galben şi verde. Acest semafor adiţional intră în funcţiune când semaforul de bază este pe culoarea roşie. Normal, în acest caz traficul este oprit. În anumite momente, când traficul este mai rarefiat, nu este aglomerat, semaforul intermitent permite pătrunderea în intersecţie cu viraj spre dreapta, chiar dacă semaforul de bază ne arată culoarea roşie. Asta nu înseamnă că cei aflaţi pe banda unu de circulaţie sunt obligaţi să elibereze banda de circulaţie, să dea liber celor care vor să vireze la dreapta. Când ne deplasăm în direcţia înainte avem dreptul să ocupăm oricare dintre benzile de circulaţie, cu excepţia situaţiei în care este prevăzut altfel prin marcaje sau indicatoare. Aşadar,  avem dreptul să ocupăm banda 1 dacă vrem să mergem înainte! Ne punem în mişcare când semaforul de bază de arată culoarea verde. Nu este interzis să ne postăm pe banda 1 de circulaţie, cu excepţia în care avem marcajul pe carosabil care ne obligă să virăm la dreapta! Doar în acest caz nu putem să ocupăm aceasta bandă decât atunci când facem la dreapta”, a explicat Nicolae Istrat.    Chiar Istrat a avut neplăcerea de a se întâlni cu agresivitatea şoferilor. „Eram pe banda 1 şi aşteptam culoarea verde să merg înainte. A venit unu şi a bătut în geam. Culmea, eram chiar îmbrăcat în uniformă de poliţist. Când am dat geamul jos, acesta mi-a spus pe un ton răstit: . Eu i-am răspuns: . Din păcate unii şoferi nu cunosc semnificaţia semaforului intermitent, iar alţii, cu îndrăzneală şi tupeu, le cer celor din faţa lor să se dea la o parte, pentru că ei se grăbesc. Am spus, virajul la dreapta pe semafor intermitent se poate face doar dacă traficul ne permite. Dar şi atunci ne intersectăm cu vehiculele sau cu pietonii care circulă pe culoarea verde. Putem să pătrundem în intersecţie numai dacă nu stânjenim traficul. Trebuie să permitem maşinilor şi pietonilor care au acest drept să treacă. Acel semafor intermitent de dreapta nu ne dă dreptul să nu acordăm prioritate pietonilor”, a mai spus Nicolae Istrat.   Apropo de circulaţia pe banda 1, acesta este reglementată clar în Codul rutier, care prevede că benzile de circulaţie se ocupă începând cu banda 1.    „Banda 1 trebuie să fie cea mai aglomerată bandă. Banda 2 se foloseşte atunci când efectuăm o depăşire a autovehiculelor care circulă cu o viteză mai mică. Ca pe autostradă. Dacă şi banda 2 e ocupată, putem circula pe banda 3, dar numai dacă circulăm mai tare şi când depăşim autovehiculele care sunt pe banda 2. Dacă banda 2 e liberă, suntem obligaţi să revenim pe această bandă. Iar dacă banda 1 e liberă, suntem obligaţi să revenim pe banda 1. Gradul de ocuparea a benzilor de circulaţie trebuie să scadă, pordind de la bordură, axul drumului, şi nu invers, cum din păcate întâlnim de multe ori în traficul nostru”, a explicat Nicolae Istrat.

DIRECTOR: Nicolae Comandatu

Citeste mai mult: adevarul.ro