Noutati

Scoala de soferi Drive School noutati

Cum îţi poţi preschimba permisul auto străin cu unul românesc?

Cum îţi poţi preschimba permisul auto străin cu unul românesc?

Actul normativ care reglementează preschimbarea permiselor auto străine cu documente similare româneşti este Ordinul MAI nr. 163/2011.
Preschimbarea se face la cerere şi aceasta poate fi solicitată de persoanele care au domiciliul, reşedinţa sau rezidenţa normală în România.
Potrivit Ordinului nr. 163/2011, autoritatea competentă care poate face preschimbarea permiselor auto străine cu unele româneşti este, după caz:
• serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituţiei prefectului pe a cărui rază teritorială îşi are solicitantul domiciliul/reşedinţa/rezidenţa normală;
• serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituţiei prefectului pe a cărui rază teritorială se află instituţia de învăţământ (pentru cetăţenii statelor membre aflaţi la studii în România pentru o perioadă de cel puţin şase luni).

PRESCHIMBARE CU SAU FĂRĂ SUSŢINEREA UNUI EXAMEN/TEST?

Permisele auto străine pot fi preschimbate fără susţinerea unui examen/test. Însă această prevedere se aplică în cazul:
• statelor membre prevăzute în anexa nr. 1 a Ordinului nr. 163/2011;

• statelor membre ale Convenţiei asupra circulaţiei rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 şi ratificată de România prin Decretul nr. 318/1980, cu excepţia celor menţionate la lit. a), prevăzute în anexa nr. 2 a Ordinului nr. 163/2011;

• statelor prevăzute în anexa nr. 3 a Ordinului nr. 163/2011.

ACTE NECESARE

Actele care trebuie depuse personal la serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent în vederea preschimbării sunt:
• cererea de preschimbare;

• fişa deţinătorului (.pdf) permisului de conducere + o fotografie color 3x4cm/4x5cm;

• permisul de conducere eliberat de autorităţile străine (original + traducerea legalizată în limba română a acestuia);

• documentul de identitate al solicitantului (original + copie). Acesta poate fi:

– paşaportul, certificatul de înregistrare, permisul de şedere, cartea de rezidenţă în Romania, în cazul cetăţenilor străini;
– cartea de identitate provizorie, buletinul sau cartea de identitate, în cazul cetăţenilor români.

• fişa medicală (eliberată de o unitate medicală autorizată) care să conţină categoriile pentru care solicitantul e apt să conducă autovehicule (original + copie);

• certificatul de cazier judiciar;

• declaraţia notarială (.doc) pe propria răspundere a solicitantului din care să rezulte că:

– permisul auto depus spre preschimbare e autentic;
– titularul permisului nu are rezidenţa normală pe teritoriul altui stat membru*;

– titularul nu posedă alt permis de conducere naţional românesc/străin sau un duplicat al acestuia;
– nu a declarat pierderea/furtul acestuia la organele emitente/alte autorităţi în vederea eliberării unui nou document;
– nu i-a fost adusă la cunoştinţă anularea permisului de conducere/a dreptului de a conduce ori suspendarea/restricţionarea exercitării acestui drept.

• dovada plăţii contravalorii permisului (68 de lei).

În cazul persoanelor care nu se pot prezenta personal, cererea şi documentele pot fi depuse prin mandatar, cu procură specială. Procura trebuie să fie autentificată în ţară de către un notar public sau în străinătate de către misiunile diplomatice/oficiile consulare.

Preschimbarea se face în cel mult 30 de zile, însă dacă este nevoie de verificări suplimentare, poate dura mai mult.

Schimbarea permisului auto – în ce cazuri NU este necesară fişa medicală?

Schimbarea permisului auto – în ce cazuri NU este necesară fişa medicală?

Permisul de conducere este eliberat după obţinerea calificativului “Admis” la examenul auto sau la cerere – atunci când se solicită eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă sau a unui duplicat.
Eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă sau a unui duplicat poate fi solicitată la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.
Fişa medicală este obligatorie doar în cazul în care se solicită eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă, indiferent dacă solicitarea se face înainte sau după data expirării permisului.
Cazurile în care nu este necesară fişa medicală sunt cele în care se solicită eliberarea unui duplicat:
 când permisul a fost pierdut;
 când permisul a fost furat;
 când permisul s-a deteriorat;
 dacă titularul permisului şi-a schimbat numele.
În aceste cazuri, pentru eliberarea unui duplicat este nevoie de următoarele:
• actul de identitate al titularului (original + copie) (Notă: Originalul se restituie pe loc);
• dovada plăţii contravalorii permisului de conducere – 68 de lei (se achită la orice unitate CEC);
• permisul de conducere (atunci când este vorba de deteriorarea permisului sau de schimbarea numelui titularului);
• două fotografii color ale titularului, în format 35 x 38,5 mm, de dată recentă (atunci când solicitantul îşi depune cererea la alt serviciu public comunitar decât cel de domiciliu).
Duplicatul va avea aceeaşi valabilitate pe care o avea permisul înlocuit.
Eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate administrativă sau a unui duplicat se face fără susţinerea unui nou examen auto.

Notă: La eliberarea unui permis cu o nouă valabilitate, lista actelor necesare este aceeaşi de mai sus, dar se adaugă şi fişa medicală.

De vineri, examenul auto va fi înregistrat video şi audio

De vineri, examenul auto va fi înregistrat video şi audio

 

UPDATE De mâine, examenul auto se desfășoară în condiții noi. Ce trebuie să faci pentru a obține permisul?

Persoanele care vor să capete dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice din România trebuie să susțină examenul pentru obținerea permisului auto, care constă într-o probă teoretică și una practică.

„Dreptul de a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai pe drumurile publice îl are numai persoana care posedă permis de conducere valabil, corespunzător categoriei din care face parte vehiculul respectiv, sau dovada înlocuitoare a acestuia cu drept de circulație”, prevede Codul rutier. Însă înainte de a putea susține efectiv examenul auto, candidații trebuie să fie evaluați psihologic și medical și să urmeze, în cadrul unei școli de șoferi, cursuri de pregătire teoretică și practică.

Spre deosebire de regulile aplicabile până astăzi, cele două probe ale examenului vor fi filmate începând de mâine, potrivit unor reglementări care vor intra în vigoare la un an de la momentul stabilirii lor prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 41/2016.

Mai exact, în Codul rutier va apărea o prevedere ce va stabili că, „pentru asigurarea și verificarea legalității examenului de obținere a permisului de conducere, modul de desfășurare a probei teoretice se înregistrează video, iar în cazul probei practice atât video, cât și audio, cu sisteme tehnice de monitorizare. Pentru proba practică, sistemele tehnice de monitorizare se instalează pe autovehiculele folosite la susținerea probei practice”.

Totuși, va exista și o excepție pentru motociclete, tricicluri cu motor și mopede, adică vehiculele din categoriile AM, A, A1 și A2. În cazul acestora nu se vor face înregistrări audio-video la proba practică.

Susținerea examenului se poate face în termen de un an de la absolvirea cursurilor de pregătire teoretică și practică, potrivit procedurii de examinare stabilite prin Ordinul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) nr. 268/2010. Concret, persoanele care trec cu succes de proba teoretică pot susține proba practică de mai multe ori, în cazul în care o pică, în perioada de valabilitate a cursurilor absolvite. În acest sens, candidații sunt nevoiți să achite taxa de examinare și să facă cel puțin încă șase ore suplimentare de pregătire practică. Înainte de 5 octombrie 2015, cei picați la proba practică erau nevoiți să susțină din nou proba teoretică.

„Calificativul «admis» la proba teoretică permite susținerea probei practice în perioada de valabilitate a cursului de pregătire teoretică și practică (…). Candidații declarați «respins» la proba practică pot fi programați pentru susținerea unei noi probe după o perioadă de cel puțin 15 zile, cu achitarea taxei de examinare și prezentarea dovezii care atestă efectuarea a cel puțin șase ore suplimentare de pregătire practică într-o școală de conducători auto autorizată”, dispune ordinul de ministru.

În același timp, candidații care nu se prezintă la proba practică pot să ceară o nouă programare oricând în perioada de valabilitate a cursului de pregătire. Dacă trece un an de la absolvirea cursului, susținerea examenului auto este condiționată de efectuarea unui nou curs de pregătire.

În altă ordine de idei, cei care pică proba teoretică pot să susțină o noua examinare după cel puțin 15 zile de la respingere, cu achitarea taxei aferente.

Ce trebuie să conțină dosarul de examinare

La momentul verificării dosarului de examinare și la susținerea probelor, candidatii trebuie să aibă vârsta minimă necesară (de exemplu, 18 ani în cazul categoriei B), să fie apți din punct de vedere medical și să dovedească pregătirea teoretică și practică în cadrul unei școli de șoferi.

Dosarul de examinare trebuie să includă, conform Ordinului MAI nr. 268/2010, următoarele documente:

  • o cerere-tip semnată de candidat, în care se consemnează și declarația pe propria răspundere a acestuia din care să rezulte, în principiu, că locuiește în mod obișnuit în România sau că revine periodic la o adresă din țară;
  • fișa de școlarizare emisă de școala de șoferi în cadrul căreia candidatul a absolvit cursurile de pregătire teoretică și practică, în care se consemnează și avizul medical „apt pentru conducerea autovehiculelor din grupa …”, corespunzător categoriei pentru care se solicită examinarea;
  • extrasul de pe cazierul judiciar în termenul de valabilitate;
  • dovada de plată a contravalorii permisului de conducere.

„Examinarea se efectuează după îndeplinirea formalităților necesare, la sediul serviciului public comunitar competent, constând în: verificarea dosarului de examen, preluarea imaginii faciale și înregistrarea în aplicația informatică de examinare”, scrie în ordinul amintit. Proba teoretică și proba practică sunt susținute succesiv, în zile diferite.

Susținerea probei teoretice

În cazul probei teoretice, este folosită o aplicație informatică la care accesul este permis în baza unui bon de ordine cu un cod de bare. Acesta este înmânat candidaților la intrarea în sala de examen.

Proba se susține în limba română, însă cetățenii care aparțin minorităților naționale pot cere susținerea în limba maternă. „În cazul străinilor, al cetățenilor statelor membre ale Uniunii Europene, altele decât România, al cetățenilor statelor membre ale Spațiului Economic European și al cetățenilor Confederației Elvețiene, proba teoretică se poate susține, la cerere, în limbile engleză, franceză sau germană”, prevede Ordinul MAI nr. 268/2010.

Testul are un număr diferențiat de întrebări particularizate pentru fiecare categorie. Numărul de răspunsuri corecte necesare și timpul de soluționare diferă, de asemenea, în funcție de categorie. De exemplu, pentru categoria B (autoturisme), testul are 26 de întrebări, durează maximum 30 de minute și candidatul are nevoie de minimum 22 de răspunsuri corecte. Pentru categoria A (motociclete), testul are 20 de întrebări, durează maximum 20 de minute și candidatul are nevoie de minimum 17 răspunsuri corecte.

În principal, testele cuprind noțiuni generale referitoare la dispozițiile legale în materie de circulație rutieră, șofer, drum, ceilalți participanți la trafic, precauțiile de luat la părăsirea vehiculului și elementele de siguranță ale vehiculului.

„Testul este generat de sistemul informatic (…), fiecare întrebare prezentând 3 variante de răspuns. Întrebările pot avea unul, două sau trei răspunsuri corecte. Candidatul poate răspunde la fiecare întrebare afișată în ordinea apariției acestora sau poate amâna răspunsurile, revenind ulterior asupra lor. Examenul întrerupt datorită unor defecțiuni tehnice se reia de îndată ce au fost înlăturate cauzele acestora. Evaluarea răspunsurilor se aduce la cunoștința candidatului în mod direct, prin afișarea în timp real pe ecranul de examinare a rezultatului general și a calificativului final. Pe ecran este afișat și contorul de timp”, este punctat în document.

Atenție! Persoanele admise la proba teoretică se programează apoi pentru susținerea probei practice în limita locurilor disponibile și în ordinea solicitării.

Susținerea probei practice

În ceea ce privește proba practică, aceasta poate fi susținută atât în localitate, cât și în afara acesteia, în timpul zilei sau după lăsarea serii. Prin intermediul traseului se urmărește parcurgerea acestuia în condiții diferite de trafic.

„În cazul apariției unei defecțiuni tehnice, desfășurarea probei practice se întrerupe, examinatorul consemnând, la rubrica «Mențiuni» din anexa la testul de examen, ora și punctajul de penalizare acumulat de candidat pe timpul conducerii autovehiculului. Proba practică se reia odată cu înlocuirea autovehiculului, iar examenul continuă până la îndeplinirea cerințelor probei pentru categoria respectivă”, este menționat în Ordinul MAI nr. 268/2010. Totodată, este adăugat că întreruperea probei se mai poate face dacă apar condiții meteo nefavorabile.

Localitatea în care este susținută proba practică trebuie să permită parcurgerea unor trasee pe diferite categorii de drumuri, care să includă intersecții și joncțiuni, intersecții cu sens giratoriu, treceri la nivel cu calea ferată, stații de autobuz/tramvai, treceri de pietoni, urcarea rampelor, coborârea pantelor, zone circulate intens cu cel puțin două benzi pe sens, piețe aglomerate, zone cu șiruri de mașini parcate. Pe deasupra, circulația trebuie să fie reglementată prin semafoare, indicatoare și/sau marcaje rutiere.

Traseele sunt stabilite de poliție și sunt, de obicei, altele decât cele pe care candidații le-au folosit la școala de șoferi. Acestea trebuie să permită examinatorului să aprecieze deprinderile și aptitudinile necesare pentru conducerea în siguranță a unui autovehicul.

Atenție! În funcție de categorie, proba practică poate fi susținută pe traseu (autoturismele, de exemplu), în poligon (mopedele) sau în ambele (motocicletele).

În cazul candidaților pentru permisul de categoria B, la proba practică sunt supuse testării, printre altele:

  • pregătirea și controlul autovehiculului din punctul de vedere al siguranței circulației (controlarea anvelopelor, reglarea scaunelor și a oglinzilor, eliberarea frânei de ajutor etc.);
  • manevrele speciale care trebuie testate în legătură cu siguranța circulației (mers înapoi, întoarcere, parcare etc.);
  • comportamentul în trafic (abordarea curbelor, plecarea de pe loc, circularea pe drumuri în rampă/pantă, schimbarea direcției, depășirea altor vehicule etc.).

Important! Examinatorii sunt obligați ca, în timpul probei practice, să explice clardesfășurarea probei și să comunice din timp traseul de parcurs. De asemenea, aceștia nu trebuie să indice candidaților efectuarea unor manevre prin care s-ar încălca regulile de circulație sau semnalizarea rutieră.

DIRECTOR: Nicu Comandatu

SURSA: http://www.avocatnet.ro

Mulţi şoferi nu cunosc semnificaţia semaforului intermitent de dreapta. Tupeiştii abuzează ilegal de claxoane…

Circulaţia rutieră în oraşele mari este mult îngreunată şi de şoferii care pur şi simplu nu ştiu să conducă. Astăzi vorbim despre semaforul intermitent de dreapta. Există numeroase situaţii în care, necunoscând legislaţia, mai mult încurcă. Apoi, mai există şi categoria tupeiştilor la volan, a celor care nu au răbdare şi nici înţelegere faţă de cei care circulă regulamentar.    Un caz des întâlnit în care mulţi şoferii nu ştiu ce trebuie să facă este cel în care întâlnesc semaforul intermitent de dreapta. Acest semafor le dă dreptul să pătrundă în intersecţie, chiar dacă semaforul principal arată culoarea roşie. Cu condiţia însă ca banda să fie liberă. De cele mai multe ori însă, cei care se opresc în faţa semaforului intermitent, aşteptând verde pentru a se deplasa înainte, sunt claxonaţi, înjuraţi, atenţionaţi de cei din spate.    Nicolae Istrat, fost angajat al Poliţiei Rutiere Timiş, ieşit la pensie, membru în comisia de examinare a celor care dau examene pentru permis auto, ne-a explicat ce rol are acest semafor intermitent şi cum se circulă corect. „Semaforul intermitent, care este montat în intersecţii, reprezentat printr-o săgeată şi o lumină de culoare verde, este un semafor adiţional. Semaforizarea de bază este compusă din semaforul care are culorile roşu, galben şi verde. Acest semafor adiţional intră în funcţiune când semaforul de bază este pe culoarea roşie. Normal, în acest caz traficul este oprit. În anumite momente, când traficul este mai rarefiat, nu este aglomerat, semaforul intermitent permite pătrunderea în intersecţie cu viraj spre dreapta, chiar dacă semaforul de bază ne arată culoarea roşie. Asta nu înseamnă că cei aflaţi pe banda unu de circulaţie sunt obligaţi să elibereze banda de circulaţie, să dea liber celor care vor să vireze la dreapta. Când ne deplasăm în direcţia înainte avem dreptul să ocupăm oricare dintre benzile de circulaţie, cu excepţia situaţiei în care este prevăzut altfel prin marcaje sau indicatoare. Aşadar,  avem dreptul să ocupăm banda 1 dacă vrem să mergem înainte! Ne punem în mişcare când semaforul de bază de arată culoarea verde. Nu este interzis să ne postăm pe banda 1 de circulaţie, cu excepţia în care avem marcajul pe carosabil care ne obligă să virăm la dreapta! Doar în acest caz nu putem să ocupăm aceasta bandă decât atunci când facem la dreapta”, a explicat Nicolae Istrat.    Chiar Istrat a avut neplăcerea de a se întâlni cu agresivitatea şoferilor. „Eram pe banda 1 şi aşteptam culoarea verde să merg înainte. A venit unu şi a bătut în geam. Culmea, eram chiar îmbrăcat în uniformă de poliţist. Când am dat geamul jos, acesta mi-a spus pe un ton răstit: . Eu i-am răspuns: . Din păcate unii şoferi nu cunosc semnificaţia semaforului intermitent, iar alţii, cu îndrăzneală şi tupeu, le cer celor din faţa lor să se dea la o parte, pentru că ei se grăbesc. Am spus, virajul la dreapta pe semafor intermitent se poate face doar dacă traficul ne permite. Dar şi atunci ne intersectăm cu vehiculele sau cu pietonii care circulă pe culoarea verde. Putem să pătrundem în intersecţie numai dacă nu stânjenim traficul. Trebuie să permitem maşinilor şi pietonilor care au acest drept să treacă. Acel semafor intermitent de dreapta nu ne dă dreptul să nu acordăm prioritate pietonilor”, a mai spus Nicolae Istrat.   Apropo de circulaţia pe banda 1, acesta este reglementată clar în Codul rutier, care prevede că benzile de circulaţie se ocupă începând cu banda 1.    „Banda 1 trebuie să fie cea mai aglomerată bandă. Banda 2 se foloseşte atunci când efectuăm o depăşire a autovehiculelor care circulă cu o viteză mai mică. Ca pe autostradă. Dacă şi banda 2 e ocupată, putem circula pe banda 3, dar numai dacă circulăm mai tare şi când depăşim autovehiculele care sunt pe banda 2. Dacă banda 2 e liberă, suntem obligaţi să revenim pe această bandă. Iar dacă banda 1 e liberă, suntem obligaţi să revenim pe banda 1. Gradul de ocuparea a benzilor de circulaţie trebuie să scadă, pordind de la bordură, axul drumului, şi nu invers, cum din păcate întâlnim de multe ori în traficul nostru”, a explicat Nicolae Istrat.

DIRECTOR: Nicolae Comandatu

Citeste mai mult: adevarul.ro

Cum se conduce CORECT o masina cu transmisie manuala: 7 lucruri de evitat cu orice pret!

Cum se conduce CORECT o masina cu transmisie manuala: 7 lucruri de evitat cu orice pret!

  • NU trece cu vederea dubla debreiere la retrogradare
  • NU forta levierul sa intre in prima treapta de viteza
  • NU sta la semafor cu piciorul pe ambreiaj

In Romania, scoala de soferi este obligatoriu sa fie urmata la bordul unui autoturism cu transmisie manuala. Asa ca nu trebuie sa ne mire daca toti soferii stiu sa conduca astfel de masini cu o cutie de viteze manuala. Dar oricat de bine am crede noi ca stim sa conducem asemenea automobile, sunt cateva greseli pe care le facem cu siguranta.

 

 

Read More

consum mult mai redus

Cum trebuie să conduci maşina pentru a economisi combustibil. Adevărul despre „gadgeturile“ care promit consum redus

Mulţi şoferi se plâng de consumul ridicat de combustibil al maşinii lor, fără să ştie că există câteva metode simple pentru a reduce acest consum. Unul dintre cei mai importanţi factori de care depinde consumul de combustibil este stilul de condus al fiecărui conducător auto, dar şi starea tehnică a automobilului joacă un rol la fel de important. Modul cum se prezintă motorul unei maşini este foarte important pentru că acolo are loc procesul de ardere a combustibilului, iar o stare tehnică necorespunzătoare a acestuia duce la un consum mărit de combustibil. O primă recomandare este să efectuaţi la timp revizia maşinii şi să acordaţi o atenţie deosebită filtrelor de aer şi combustibil, deoarece un filtru de slabă calitate se poate înfunda, ducând la o funcţionare defectuoasă  a motorului şi implicit la un consum ridicat de combustibil. Şi starea pneurilor are un impact ridicat  asupra consumului de benzină sau motorină, aşa că este bine să vă asiguraţi permanent că acestea sunt umflate corespunzător, la presiunea recomandată de producător.  ”Este bine să verificaţi presiunea cât mai des, studiile efectuate vizavi de presiunea din anvelope stabilind faptul că, la o presiune redusă cu 20% faţă de cea recomandată, consumul creşte cu până la 4%, iar durata de viaţă a cauciucurilor se reduce cu 25%”, explică Nicu Comandatu, director scoala de soferi Drive School. Nu circulaţi cu portbagajul exterior montat pe maşină decât atunci când este absolut necesar şi evitaţi accesoriile de tip tuning în exces, deoarece aceste modificări duc la creşterea coeficientului aerodinamic, mai ales atunci când sunteţi plecaţi în călătorii. Mai multe studii au scos la iveală faptul că detaliile de care aminteam anterior au crescut consumul urban de combustibil cu până la 3%, iar cel extraurban cu 1,5-2%. Cât de greu cântăreşte factorul uman în obţinerea unui consum cât mai redus De departe, cel mai important factor care influenţează consumul de carburant la o maşină este comportamentul conducătorului auto la volan. Şoferii care şi-au făcut un obicei din a accelera puternic doar pentru a opri violent maşina peste câteva sute de metri la semafor nu fac altceva decât să uzeze prematur numeroase componente ale autovehiculului, dar şi să crească exponenţial riscul de accidente rutiere. ”În principal, conducerea ecologică se referă la adaptarea stilului de condus pentru a evita forţarea inutilă a autoturismului. Acest lucru poate duce la o economie de până la 20% a consumului de combustibil. Economii substanţiale ale consumului de carburant se realizează astfel chiar şi în cazul autoturismelor de mici dimensiuni, chiar dacă acestea sunt cunoscute ca având un consum redus”, precizează directorul scolii de soferi Drive School Nicu Comandatu. Prin urmare, stilul de conducere ecologic este un comportament care poate fi învăţat, indiferent de marca autoturismului pe care îl deţineţi. Schimbarea treptelor de viteză În continuare vom detalia câţiva paşi simpli, pe care îi puteţi deprinde rapid pentru a reduce semnificativ consumul de combustibil la maşina dumneavoastră: – Reduceţi viteza şi acceleraţi uşor când depăşiţi 1.000 de rotaţii pe minut, trăgând cu ochiul la turometrul din bordul maşinii; – Schimbaţi într-o treaptă de viteză superioară imediat ce ajungeţi la 2.000 de rotaţii la motoarele pe motorină sau 2.200 de turaţii la motoarele pe benzină; – Optaţi pentru un stil de condus flexibil; – Menţineţi o viteză constantă cât mai mult posibil; – Folosiţi frâna de motor şi evitaţi cât de mult să apăsaţi pedala de frână; – Când vedeţi lumina roşie a semaforului de la distanţă, ridicaţi piciorul de pe acceleraţie şi lăsaţi maşina să ruleze până în dreptul acestuia. Schimbaţi într-o viteză inferioară dacă este cazul sau lăsaţi-o pe liber; – Opriţi motorul atunci când staţionaţi mai mult de 1-2 minute; – Pe timp de iarnă, majoritatea autoturismelor moderne nu au nevoie de încălzire înainte de a pleca la drum. Puteţi pleca imediat după ce aţi pornit motorul. Gadget-urile minune, între mit şi realitate Din păcate, pe piaţă au apărut reclame, care recomandă tot felul de gadgeturi ce ar reduce semnificativ consumul de combustibil. Singurul efect al dispozitivelor în cauză este să îi uşureze de bani pe conducătorii auto neinformaţi. ”Cred că proprietarii de automobile trebuie să se documenteze bine cu privire la beneficiile reale pe care le aduc gadget-uri de pe piaţă înainte de a le achiziţiona”, susţine directorul Nicu Comandatu. Unul dintre aceste gadget-uri este un dispozitiv despre care se spune că scade foarte mult consumul de carburant al maşinii, preţul acestuia variind între 150 şi 200 de lei. În realitate, dispozitivul cu pricina este doar un consumator de curent, pentru că se racordează la priza auto a maşinii, alimentând un led şi un condensator. Un alt gadget prezentat ca un dispozitiv minune ce ar reduce semnificativ consumul de combustibil îl reprezintă magneţii, care se montează relativ uşor pe conducta de combustibil ce alimentează motorul. Dispozitivul ar trebui să disocieze molecula de combustibil pentru a optimiza arderea, rezultând astfel un consum redus, numai că şoferii nu ştiu că magneţii nu produc un câmp magnetic suficient de puternic încât să rezulte realmente o magnetizare a moleculelor.  Este practic o înşelătorie, în plasa căreia cad oamenii care nu cunosc prea multe pe acest subiect. ”Nu există momentan dispozitive minune pentru reducerea consumului de combustibil şi cred cu tărie că asemenea gadget-uri prind doar la oameni care nu sunt specialişti în domeniu şi sunt mai uşor de convins că odată cu montarea lor se va reduce instant consumul. Le recomand celor vor să achiziţioneze astfel de dispozitive să se documenteze temeinic şi să consulte un specialist dacă nu sunt lămuriţi, pentru că aceste gadget-uri nu sunt nicicum ceea ce par a fi”, susţine directorul Nicolae Comandatu.

DIRECTOR: Nicu Comandatu

Citeste mai mult: adev.ro/oljsph

Parcarea laterala cu spatele

Parcarea laterala

Parcarea laterala

  1. Stabiliti vizual daca locul ales,este potrivit pentru parcarea automobilului dvs.

2. Opriti-va langa automobilul in urma caruia vreti sa parcati, la o distanta de aproximativ un metru.

    3. Dati cu spatele pana stalpul ferestrei din spate va fi paralel cu stopul din spate al automobilului parcat.    4. Rotiti volanul total dreapta si dati cu spatele, pana aripa dreapta din fata va fi pe aceeasi linie cu stopul din spate al automobilului parcat.     5. Apoi rotiti volanul maxim stanga si dati cu spatele pana ajungeti paralel cu bordura.  DIRECTOR: Nicu Comandatu

Martori de bord explicati

Martorii de bord

Tabloul de bord al unei masini moderne este din ce in ce mai complicat si presarat cu diverse pictograme si becuri.

Daca in trecut automobilele soseau cu doar cateva informatii pe bord, astazi, producatorii incearca sa inglobeze cat mai multe informatii pe o suprafata destul de mica.

Dar lumea auto a evoluat si odata cu aceasta si panoul de bord. Martorii de bord au rol extrem de important, intrucat acestia anunta probleme, uzuri, erori sau defecte la anumite sisteme ale masinii. Numarul martorilor de bord difera de la model la model si de la producator la producator. In continuare am pregatit o lista cu peste 60 de martori de bord si denumirea acestora.

Un alt lucru important de care trebuie sa tineti cont este culoarea martorului de bord. Codul culorilor este foarte important. In general, un martor de culoare rosie indica o potentiala problema serioasa sau o problema legata de siguranta. Daca martorul de bord are culoarea galbena sau portocalie atunci poate semnifica o reparatie sau o potentiala inlocuire.

Martorii colorati in albastru sau verde au doar rol de indicatori. De asemenea, exista posibilitatea ca martorul de bord sa palpaie, caz in care ar trebui sa apelati la un dealer.

martori-de-bord-f144516629098a536c-940-0-1-95-1

 Martorii care apar in imaginea de mai sus:

 

1. Lumini de ceata fata aprinse
2. Probleme la servodirectie
3. Luimini de ceata spate aprinse
4. Nivelul lichidului de parbriz este scazut
5. Placute de frana uzate
6. Pilot automat activat
7. Directia semnalizarii
8. Probleme la senzorul de lumina
9. Modul de iarna
10. Indicator pentru informatiile computerului de bord
11. Bujii/Avertizare preincalzire diesel
12. Avertizare de temperaturi scazute
13. Probleme la sistemul de pornire al masinii
14. Cheia nu se afla in masina
15. Bateria cheii este slaba
16. Avertizare cu privire la distanta fata de un alt vehicul
17. Apasati pedala de ambreiaj
18. Apasati pedala de frana
19. Volan blocat
20. Faza lunga pornita
21. Presiune scazuta in pneuri
22. Lumini de intalnire sau pozitii aprinse
23. Bec ars
24. Avertizare cu privire la luminile de frana
25. Avertizare filtru de particule
26. Probleme la sistemul de tractare
27. Probleme la suspensia pneumatica
28. Avertizare privind parasirea benzii de mers
29. Probleme la catalizator
30. Centura de siguranta nu este cuplata
31. Frana de parcare este cuplata
32. Probleme la baterie sau alternator
33. Sistem de asistenta la parcare pornit
34. Anunta ca este necesar sa efectuati o vizita la service
35. Faruri adaptive
36. Controlul inclinarii farurilor
37. Avertizare privind eleronul
38. Avertizare cu privire la plafonul decapotabil
39. Probleme la airbag-uri
40. Frana de mana cuplata
41. Apa in filtrul de combustibil
42. Airbag dezactivat
43. Problema mecanica
44. Indicator faza scurta
45. Filtrul de aer necesita inlocuirea
46. Mod Eco activat
47. Sistem de asistenta la coborarea pantelor
48. Probleme la temperatura motorului
49. Avertizare privind ABS-ul
50. Avertizare filtru de carburant
51. Portiera deschisa
52. Capota deschisa
53. Nivel scazut al combustibilului din rezervor
54. Probleme la cutia de viteze automata
55. Limitator de viteza activat
56. Probleme la amortizoare
57. Presiune scazuta a uleiului
58. Degivrare parbriz
59. Portbagaj deschis
60. Sistem de control al stabilitatii oprit
61. Senzor de ploaie
62. Probleme la motor sau la emisii
63. Degivrare luneta
64. Modul automat pentru stergatoarele de parbriz activat

Acestia nu sunt toti martorii de bord folositi de producatori.

DIRECTOR: Nicu Comandatu

Sursa: www.auto-bild.ro

Ce trebuie sa ai in vedere cand iti doresti carnetul de sofer

Scoala de soferi Drive School Bucuresti

Pentru toti cei care vor sa devina soferi responsabili si bine educati in trafic pentru toata viata, va invitam la scoala de soferi Drive School. In capitala Romaniei, scoala noastra este extinsa in fiecare sector pentru o usoara accesibilitate pentru toti. Preturile pentru toate categoriile nu sunt exagerate si astfel va oferim calitatea la cel mai bun pret. Ne dezvoltam in continuu si dorim sa acoperim cat mai multe zone. Am vrut sa oferim standarde inalte si o buna colaborare cu toti elevii nostrii. Va pregatim cu seriozitate si rabdare astfel incat sa luati examenle practice si teoretice din prima. Pe site-ul nostru www.driveschool.ro gasiti si alte informatii legate de noi.

O scoala de soferi care va pregateste pentru trafic foarte bine

Peste tot gasiti anunturi cu scoli de soferi de la afise pe strazi, pana la reclame pe internet si prin mail. Va ajutam cu cateva sfaturi pentru a alege ce vi se potriveste:

1. Cauta ca instructorul tau sa aiba experienta si recomandari bune. Nu ezita sa intrebi scoala de soferi respectiva cati elevi are instructorul respectiv si ce rata de promovare are. Instructorul potrivit trebuie sa aiba de asemenea o atitudine profesionala si sa va simtiti bine in preajma lui. Veti petrece cateva ore pe saptamana impreuna timp de cateva luni si nu trebuie sa faceti o decizie pripita. Desigur oricand nu va place alegerea facuta aveti dreptul de a solicita o schimbare. Poarta o converstie cu el, poti chiar sa asisiti la o sedinta pentru vedea cum preda.

2. Cand cautati masina potrivita luati in calcul ce fel de masina veti conduce dupa ce dobanditi carnetul mult visat. Cu cutie automata sau manuala, desi se recomanda sa invatati pe cea manuala, va este mult mai usor sa treceti de la una manuala la automata decat invers , caz in care cel mai probabil va va lua mult timp de acomodare. Si desigur cautati ca masina sa nu fie foarte veche. Sa fie bine intretinuta si sa ruleze usor pe drum fara defectiuni. Daca auziti ca masina merge bine dar are o mica problema undeva, va recomandam sa evitati.

3. Sa nu va grabiti in dobandirea carnetului de conducere. E posibil sa excelati pe partea practica mai mult decat pe cea teoretica sau invers. Si chiar daca nu luati examenele din prima, nu este nicio problema. Cum va va spune si instructorul dumneavoastra, nu sunteti nici prima nici ultima persoana. Doar prin practica puteti deveni mai bun si cel ami important, nu va lasati .

Pregatire chiar si dupa ce ati terminat scoala de soferi

Noutati in ce priveste legislatia rutiera apar tot timpul. Noi va tinem la curent cu ele chiar si dupa ce termianti cursurile cu un simplu click pe pagina noastra. Un sofer informat este unul precaut . Chiar daca se intampla ceva chiar daca nu, este bine sa va cunoasteti drepturile ca sofer . La scoala de soferi Drive School nu va lasam sa plecati nepregatiti cu privire la legi si sanctiunile lor . Nu ne grabim sa va aruncam pe usa deoarece noi existam pentru a invata fiecare generatie ce inseamna sa fii un sofer bun. Va asteptam pe site-ul nostru www.driveschool.ro.

DIRECTOR: Nicu Comandatu

SURSA: https://comunicate.wall-street.ro